تولید برد یخچال و تولید کننده برد یخچال

تولید برد یخچال

با پیشرفت تکنولوژی و ورود به عصر دیجیتال ، صنعت تولید لوازم خانگی هم دستخوش تغیرات گسترده ای شد. قطعات و برد الکترونیکی لوازم خانگی جانشین قطعات مکانیکی و قدیمی شدند . این پیشرفت به صورت محسوس در یخچال ها نیز به وقوع پیوست . ترموستات و کنترل کننده های مکانیکی حذف شدند و بردهای هوشمند و مدارات الکترونیکی جایگزین انها شدند. در یخچال های تولیدی شده با تکنولوژی جدید برد الکترونیک هوشمند جایگزینی برای تایمر دیفراست می باشد. که قطعا این جایگزینی موجب بهبود مصرف انرژی نیز خواهد شد.

برد الکترونیکی یخچال چیست؟

لوازم خانگی در حوزه تولید با پیشرفت تکنولوژی دست خوش تغیرات فراوانی شده اند. تغییرات جایگزینی  قطعات الکترونیکی بجای قطعات مکانیکی قدیمی در حوزه تولیدات است. 

این پیشرفت در تولیداتی مانند ، یخچال ها به صورت حذف ترموستات و کنترل کننده های مکانیکی و جایگزینی مدارات الکترونیکی است.

برد الکترونیک در یخچال های جدید جایگزین تایمر دیفراست است .این مورد به مصرف کمتر انرژی کمک می کند. ترمیستور وظیفه گزارش دما را در برد الکترونیک به عهده دارد.و طبق گزارش برنامه لازم را برای یخچال صادر می کند .

مغز دستگاه همان برد الکترونیکی یخچال است. برد الکترونیکی یخچال اجزای اصلی مانند: موتور یخچال و فن داخل یخچال دارد که وظیفه کنترل انان را برعهده دارد. ، مادربرد را می توان به عنوان برد اصلی در نظر گرفت . وظیفه ی مادربرد کنترل تمام اجزاست. مادربرد می تواند هر چیزی که بر روی یک یخچال تاثیر می گذارد راکنترل کند. . اگر برد الکترونیکی یخچال به درستی عمل نکند یخچال نمی تواند خنک شود و فن ، چراغ ها و سایر اجزای دیگر نیز عملکرد درستی نخواهند داشت. یخچال های که تازه وارد خط تولید و فروش می شوند دارای برد های تخصصی و پیشرفته تری هستند که وظیفه کنترل قسمت های مانند:

  • فن یخچال
  • کمپرسور
  • المنت یخچال
  • درب ها
  • یخساز
  • سنسورها

اگر برد یخچال دچار مشکل و نقص و غیره باشد ،باید تحل مشکل را به تعمیرکار متخصص و مجرب بسپارید .

نحوه عیب یابی و تعویض برد الکترونیکی یخچال

برای تشخیص عیب برد الکترونیکی به ترتیب مراحل زیر را طی کنید:

برق یخچال را قطع کنید.

یخچال را از برق جدا کرده و فریزر را به جلو بکشید.

یخچال را حرکت دهید تا به راحتی به قسمت برد کنترل یخچال برسید.

روی صفحه برد الکترونیکی یخچال یک پوشش  وجود دارد ان را بردارید.

محل برد الکترونیک می تواند متفاوت باشد این برد یا در پشت یخچال و فریزر یا داخل یخچال و فریزر ، یا در دیوار جانبی و یا سقف باشد.

از یک پیچ گوشتی استفاده کنید و پیچ را از پوشش برد الکترونیک خارج  و سپس پوشش را جداکنید.

سپس سیم را جدا کنید.

قبل از جدا کردن سیم ها از آنها عکس بگیرید .

اتصال دهنده ها را با انبردست و یا پیچ گوشتی باز کنید.

تمام سیم ها را از صفحه برد الکترونیکی جدا کنید.

برد الکترونیکی یخچال را خارج کنید.

با استفاده از پیچ گوشتی زبانه های قفل پلاستیکی را آزاد کنید و سپس صفحه برد الکترونیکی را خارج کنید.

با راهنمایی از یادداشت های خود و یا عکس دیجیتال، سیم را به برد الکترونیک جدید وصل کنید.

تعویض برد الکترونیکی یخچال

 آموزش تعمیر برد الکترونیکی یخچال 

ابتدا برد الکترونیکی را از یخچال خارج کنید.

حتما قبل از جدا کردن برد الکترونیکی از یخچال عکس بگیرید تا نحوه اتصال صحیح را فراموش نکنید!

دقت کنید تمام قطعات به درستی به برد الکترونیکی متصل شده باشند و پایه های قطعات به مانند مقاومت لق نباشد.

پایه های سوکت قطعات را تمیز کنید و از اتصال صحیح آنها اطمینان حاصل نمایید.

برد الکترونیکی یخچال را تمیز کنید و اگر احیانا قطعه ای خارجی و اضافی در آن وجود داشت،آن را خارج نمایید.

اتصال سیم ها را به مدار چک کنید و توجه داشته باشید اتصال بین تمام سیم های رابط برقرار باشد.

از سالم بودن قطعات برد اطمینان حاصل کنید.

قطعات سوخته تغییر رنگ میدهند یا بدنه آنها دچار سوختگی میشود یا ذوب میشوند حتما به این نکته دقت کنید.

در نهایت اگر یخچال شما هیچ یک از مشکلات برد را نداشت ، به کمک یک مولتی متر و تجهیزات مونتاژ، به عیب یابی قطعات پرداخته و قطعه ناسالم را تشخیص میدهیم و به تعمیر یا تعویض قطعه معیوب میپردازیم.

چه مشکلاتی از یخچال فریزر به برد الکترونیکی مربوط است؟

مغز یخچال فریزر برد الکترونیکی میباشد ، بنابراین هر مشکلی که یخچال داشته باشد مربوط به برد می باشد.

برای عیب یابی برد الکترونیکی هم باید چک شود

برای رفع برفک یخچال ، هم باید برد الکترونیکی چک شود.

چنانچه یخچال فریزر شما یکسره کار میکند ، برد الکترونیکی هم میتواند یکی از مشکلات باشد.

اگر یخچال فریزر شما مشکل یخزدایی دارد ، برد الکترونیکی هم باید عیب یابی شود.

در صورتی که به دنبال بررسی علت روشن نشدن یخچال هستید؛ برد الکترونیکی هم باید عیب یابی شود.

اگر کمپرسور خاموش است و هر دو فن در حال اجرا هستند، مشکل مادربرد است.

اگر مشکلی با دمای یخچال فریزر خود دارید ، برد هم باید چک شود.

توجه نمایید که در مشکلات ذکر شده در بالا علاوه بر برد الکترونیکی ؛ دیگر قطعات هم باید چک شود.

اگر یخچال یکسره کار کند چه اتفاقی می افتد؟

مهم نیست یخچال فریزر شما چه برندی باشد، برد الکترونیکی يخچال سامسونگ، امرسان، الکترواستیل، پارس، اسنوا، ال جی، دوو، بوش، وستینگهاوس، جنرال الکتریک و … وقتی می گوییم برد یخچال مغز دستگاه است یعنی برد یخچال به دیگر قطعات فرمان میدهد و زمانیکه این فرمان قطع شود ؛ آن قطعه مربوطه ؛ به کار خود نمیتواند ادامه دهد و در نتیجه دستگاه شما با هر برندی که باشد در نحوه فرایند برودت آن تداخل ایجاد می شود.

اگر مشکلی برای یخچال فریزر شما به وجود بیاید و مربوط به برد الکترونیکی آن باشد ، طبیعتا تعمیر به جای تعویض برای شما مقرون به صرفه است ، اما در نظر داشته باشید که هنگام عیب یابی توسط تعمیرکار مربوطه این موضوع مشخص میشود. بنابراین برای انتخاب تعمیرکار جهت عیب یابی یا تعمیر یخچال دقت نمایید  تا به اشتباه هزینه اضافه جهت تعویض برد الکترونیکی یخچال صرف نکنید ، در بسیاری مواقع با تعمیر برد الکترونیکی مشکل یخچال شما حل میشود و احتیاج به تعویض نیست.

تعمیر یخچال الکترواستیل

قيمت برد يخچال

براي به دست آوردن قيمت برد يخچال با توجه به شركت سازنده و مدل يخچال در بازار به دنبال آن باشید ، در نظر داشته باشید که به دلیل نوسانات بازار یا استعلام از موجودی برد های الکترونیکی ، قیمت متفاوت میباشد و باید در همان روز استعلام گرفت. چنانچه برد الکترونیکی یخچال شما نیاز به تعمیر یا تعویض دارد ؛ پیشنهاد ما به  شما مشاوره با کارشناسان شرکت آران صنعت پارس مدار میباشد تا با کمترین هزینه بهترین خدمات تعمیرکار یخچال را دریافت نمایید.

تعمیرات یخچال امرسان

در ادامه مطالب ارائه شده را به صورت خلاصه شرح خواهیم داد.

برد یخچال به مانند مغز انسان در دستگاه عمل می کند.

بروز هر مشکلی اعم از عدم برودت ، برفک ، عدم یخزدایی ، روشن نشدن ، یکسره کار کردن در یخچال یا … میتواند به دلیل خرابی در برد الکترونیکی باشد.

در نظر داشته باشید که در صورت مشکلات ذکر شده ؛ علاوه بر برد یخچال دیگر قطعات هم باید چک شود.

تشخیص عیب یابی و تعمیر برد الکترونیکی یخچال نیازمند تجربه و تخصص است ، به همین دلیل در اکثر مواقع تکنسین های نا بلد به اشتباه به جای تعیر اقدام به تعویض میکنند.

هنگام شستشوی یخچال دقت نمایید تا آب به برد الکترونیکی آسیب نرساند.

قبل از هر اقدامی جهت تعمیر یا عیب یابی یخچال فریزر حتما دستگاه را از برق بکشید تا نوسانی باعث تحریک برد الکترونیکی یخچال فریزر شما نشود.

به دلیل جلوگیری از نوسانات ناگهانی استفاده از محافظ برق ،باعث جلوگیری از آسیب به برد یخچال می شود.

هنگام تعمیر برد الکترونیکی یخچال ، در ابتدا به تعویض قطعاتی که رنگ یا شکل ظاهری آن ها عوض شده بپردازید.

اگر آی سی اصلی برنامه برد یخچال آسیب ندیده باشد در اکثر مواقع برد الکترونیکی قابل تعمیر میباشد.

تعمیر لوازم خانگی می تواند خطرناک باشد. چنانچه شما نیز نیازمند تعمیر و یا تعویض برد الکترونیکی یخچال خود بودید از ابزارهای مناسب و تجهیزات ایمنی استفاده کنید و تمام دستورالعمل های ایمنی را دنبال کنید بهتر است برخی از تعمیرات باید توسط یک تکنسین واجد شرایط انجام شود و تمام قطعات بررسی شود تا دلیل خرابی برد تعیین شود.

تولید کننده برد یخچال

در حقیقت می توان گفت برد الکترونیکی “مغز” یخچال می باشد که اجزای اصلی دستگاه مثل موتور یخچال ، فن داخل یخچال،المنت و … را کنترل می کند .
مفتخریم در شرکت اران صنعت پارس مدار با استفاده از متخصصین توانمند ، دستگاه های مدرن و جدیدترین تکنولوژی روز ،گام های بلندی در این عرصه برداریم و در کنار تولید کنندگان یخچال و فریزر در این صنعت بدرخشیم .

علت خرابی برد یخچال چیست؟

برد اصلی یکی از مهم ترین بخش ها در هر یخچال فریزر است. برد یخچال در واقع مغز یخچال فریزر است. در یخچال فریزر ها، نحوه کار سیستم سرمایشی یخچال را کنترل می‌کند .در صورت خرابی و ایراد نیز می تواند مشکلات زیادی را به وجود آورد.هرگونه ایرا جزئی و یا کلی در برد اصلی یخچال می‌تواند در عملکرد ان اختلال ایجاد کند.

برد یخچال تصمیم می‌گیرد که چه مواقعی موتور یخچال کار کند و چه مواقعی کار نکند. برد یخچال سنسور ها و یا ترموستات، دمای یخچال را به برد اصلی یخچال گزارش می‌دهد و دمایی که از سنسور یا ترموستات دریافت کرده است تنظیم  می کند. اگر دمای یخچال بیشتر از دمایی باشد که شما تنظیم کرده اید برد یخچال موتور یخچال را روشن می‌کند تا زمانی که دمای یخچال به دمای مطلوب برسد. برد اصلی با توجه به دمایی که شما  تنظیم کردید عمل می کند.

اگر برد اصلی در یخچال فریزر به خوبی کار نکند یخچال فریزر خنک نمی شود و موتور یخچال همواره در حال کار است.

علت سوختن برد اصلی یخچال چیست؟

برخی از دلایل خرابی برد اصلی یخچال را در این قسمت از مقاله بررسی خواهیم کرد. برای عیب یابی دقیق برد اصلی یخچال بهتر است که تعمیرکار در محل شما حضور داشسته باشد تا بتواند عیوب را به درستی عیب یابی کند.

1 – نوسانات برق

نوسانات برقی یکی از عمده ترین دلایل خرابی برد اصلی یخچال است . نوسانات برق به بخش های مختلف برد اصلی یخچال آسیب می‌زند، استفاده از یک محافظ برق برای یخچال فریزر یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از این اتفاق می‌باشد. البته باید دقت داشته باشید که یخچال را تها به یک محافظ برق وصل کنید و از اتصال همزمان یخچال و یک وسیله دیگر به یک محافظ خودداری کنید.

2 – برخورد آب با برد اصلی

خانم ها در هنگام نظافت یخچال فریزر ممکن است تمایل داشته باشند که یخچال را بشویند یا روی ان اب بریزند این امر در حالی است که  اگر آب به برد اصلی یخچال برخورد کند موجب خرابی یا سوختن برد اصلی یخچال شود.

3 – اتصالی یا خرابی قطعات یخچال

ممکن است اتصالی یا خرابی در قطعات یخچال  رخ داده باشد .یا قطعه ای از مدار دچار آسیب شده باشد که شما برای تعمیر آن اقدام نکرده باشید، این قطعه ممکن است در طول زمان باعث خرابی برد اصلی یخچال شده و یا بعث سوختن آن شود.

تعمیر برد اصلی یخچال

مواردی که ذکر شد تنها بخشی از دلایل خرابی برد اصلی یخچال است، برای دست یابی به دلیل اصلی خرابی یا سوختن برد یخچال باید تعمیرکار وارد به این حرفه را در محل بخواهید تا با کمک مهارت و تخصص او ایرادات برد را کشف و برطرف کند.

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت آران صنعت پارس مدار می باشد.
انتخاب زبان »